my All : Him

mY All : Him
The woNderful pEople who pickEd up mY piEces and Glued it bAck wiTh tEnder loVing-cAre,pAtieNce and uNconDitionaL lovE,,.

Wednesday, April 25, 2012

~Deep In my Heart~

Salam Alaikum..~
In the Name of ALLAH..

Awalnya aku tidak percaya diri 
Dengan pakaian yang tertutup rapi
Kawan-kawan berkata aku tidak trendy
Tapi ayah berkata aku cantik mahupun emak

Wahai kawan yang bermimpi sanjungan 
Cantik bukan bererti buka-bukaan
cantik bukan bererti selalu berdandan
Dan cantik bukan bererti seorang pujaan

Ku ulurkan jilbabku hingga terasa damai hatiku
Ku longgarkan pakaianku sehingga tertutup bentuk tubuhku
Ku lakukan semua itu demi cinta ku pada Rabb ku
Dan ku berbisik dalam hatiku semoga engkau bahagia melihatku

Andai semua orang memahami 
Cantik lahir bukanlah ukuran
Tapi cantik hati memikat semua orang
Dan yang utama berbudi pekerti
Seperti yang Rasulullah tunjukkan


Menutup aurat adalah CANTIK..
tapi..Menutup aurat DENGAN SEMPURNA lagi CANTIK..

Aku bukan orang yang sudah sempurna,,
Tapi aku nak cuba jadi yang sesempurna mungkin..

I NEED Allah to give me strength
And I need a lot more people to strengthen me..~


1 comment:

fara lina said...

maz..nice post
moga kita sama2 perbaiki diri utk menjadi hamba Allah yg lebih baik.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...