my All : Him

mY All : Him
The woNderful pEople who pickEd up mY piEces and Glued it bAck wiTh tEnder loVing-cAre,pAtieNce and uNconDitionaL lovE,,.

Friday, March 25, 2011

Pelik Tapi bEnAr..

In the name of ALLAH,,
Assalam 'Alaikum..

Sebenarnya tadi baru jew smbuT birthday my beloved ayah!!
Then kteowg adk bradik pown nk wt surprise,,,.kteowg order la kt kakak sdare buat coklat comey!!ntok ayah,,.ayah suke mkn coklat,,.
ny coklat dye,,.


lagi,,..

ha,,.comey kn??

lepas jew wt surprise,aku rase boring la cket,,.
pastu aku amik la buku KUNTUM,,pernah dengar tak??tu majalah kanak-kanak la,,.
Selak punyer selak terbaca satu bende ny,,.

ha,,.skrg ny aku nak kongsi fakta menarik tentang badan manusia,,.
Slalu aku tengok blog2 lain,diowg cite pasal isu semasa,,
aku ny bukan jenis yang pandai nk rumus cerita tentang isu semasa,,.

pasal yang baru-baru ny,,.
Ade orang bunuh diri kt KB mall..
uish,,.Negeri tmpat aku blaja tu,,.
Manusia zaman sekarang,,.kebanyakannya fikiran pendek,,.suke buat keputusan terburu-buru,,.
tu la yang jadi smpai bunuh diri tu,,.
tapi takpe kn kalau nk kongsi pasal sains cket2??
InsyaAllah lain entry nanti try la rumus kn pasal isu semasa ny,,.huhu,,.~~
MySpace


ok kte smbung fakta menarik tadi..

Firstly,DARAH,,
*Darah yang mengalir dalam badan kita terpaksa melalui perjalanan yang jauh,dari pangkal ke hujung which is    60 000 batu panjangnya..
*Oleh itu,Jantung terpaksa...TERPAKSA yew ayat dye..,terpaksa untuk mengepam 2000 gelen darah untuk melalui saluran yang panjang ny..,
Kita masuk acara balapan pown takde sjarak ny,,.

dahsyat kan???Subhanallah..

Secondly,AIR LIUR,,
*Secara purata,manusia menghasilkan hampir 23 658.83 liter air liur sepanjang hidup,,
*jika jumlah ini dikumpulkan,cukup untuk memenuhi dua buah kolam renang..

ha,,.kalau sape2 ade pasang cite2 nak letak kolam renang kt uma dye,,.kalau tak ckup duit,,.kumpul la air liur  korang,.haha..,~~

Thirdly,BERSIN!!!,,
*Udara yang dihasilkan manusia sebenarnya boleh mencecah kelajuan sehingga 100 batu sejam atau lebih,, 
*tu la sebabnya kte kne tutup hidung bila bersin..( takut tersembur kt orang lain ),,.hehEe,,.~~

aaaachummmm!!Alhamdulilllah,,.

fourth,BAKTERIA,,
*Di dalam badan kita terdapat 32 juta bakteria ..
*Namun,kebanyakan bakteria tersebut tidak mendatangkan mudarat kepada kita,,.
(Fuh,,.nasib baik,,.)..,

Banyak nyer makhluk ny,,.haha,,.~

Fifth,BERDENGKUR,,.
*Bunyi dengkuran rupanya boleh memekakkan telinga,
*Bunyi dengkuran biasa - 60 desibel,, adakalanya boleh mencecah 80 desibel..,
*80 desibel bersamaan dengan bunyi bising mesin sedang memecahkan batu konkrit..
*Dengkuran yang mencecah 85 desibel boleh merosakkan telinga..

ha,,.sape2 yang rase2 kt uma dye ade orang berdengkur,baik g cek telinga korang,,.

Lepas korang baca ny terkejut tak???

SILA UNDI

Terkejut???
Tak Terkejut??
MySpace


ha,,.sape yang tak terkejut tu memang tak normal tak patut..
takde la,,.Setiap apa yang terjadi ade hikmahnye,,.cuma sekarang kita perlu bersyukur dengan ape yang kita ade,,.
Kita mesti jadi hamba yang selalu bersyukur kepada-Nya..
Ingat ya,,.Ciptaan ALLAH memang benar-benar hebat!!!

Carilah keajaibannya,,.

Enjoy reading and shoutouting!!!

p/s : Kalau nak lagi banyak fakta,rujuk la Al-Quran..There are more to discovered other than hutan !!!













8 comments:

Alia Natasha said...

<--- saya terkejut ! :P

mazNi mAz said...

hahah,,.t'kjuT ea,,.bGos2,,.haha..,

Aku Dan Teksi said...

Terkejut2 haha...

shahjiehan said...

terkejut!! hahhaha
hppy besday!!kat ayah mertua..ops...ayah anda

mazNi mAz said...

wah..,,Alhamdulillah.,.dLm ny sumE nyEr nOrmal,,.haha,,.~~
sj : bYk la aYah mErtua,,.haha,,.~~

shahjiehan said...

hahahha... terlanjur sudaaaa


erk..btoi ke nk ajar nih?malu la plak..suara x mantap lagi nih..

mazNi mAz said...

Ala sNg jEw,,.xyAh tkowT2,,.nk bLaja kn,,.~~haha,,.~

putri noor syamimi said...

hahaha~ terkezut!!!!!!!!! :D
tapi air liur tu geli la nk kumpul.hahahha~

thanks sbb wish..tapi nak jadi macam addin tu agak mustahill..T_T

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...